۱۳۸۷ شهریور ۱۳, چهارشنبه

Randy Pausch Last Lecture

او دیگر با ما نیست تا ما را به دنبال کردن رویاهامان تشویق کند! این ویدیوی تکان دهنده را احتمالا بیشترمان دیده ایم، اما شاید بد نباشد اگر گه گاه دوباره سری به آن بزنیم.

بعضی وقت ها نوشتن اندیشه ها کمک می کنه که غبار فراموشی کمتر اونها رو بپوشونه. یادم باشه که:
  1. دنبال کردن رویاها کمک می کنه که زندگی چون رود جاری باشه، نه مثل مرداب ایستا.
  2. همیشه آدم ها خیلی بیش از اشیا ارزشمند هستند. حساسیت من روی چیزهایی که متعلق به من هستند، آدم های اطرافم که با اون چیزها سروکار دارند رو نگران می کنه و این عین خودخواهی منه.
  3. وقتی اشتباهی ازم سر می زنه باید سه تا کار رو انجام بدم: اول عذر خواهی کنم، بعد بگم که اشتباه از من بوده، و آخری و از همه مهم تر اینکه ببینم چطوری می تونم جبرانش کنم.
  4. شاد بودن و از اون مهم تر شاد کردن یک ارزش پررنگ زندگیست.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

کاملا موافقم- یاداوری به جایی بود!